Den sidste bamsehat, jeg syede, endte med at blive en gave til nogen i familien, der lige har fået en dreng. Det var vist også mere en drengehat, og da moderen til lille Noah faldt for den, øjnede jeg en chance for at sy en ny til Esther. Nu kan hun i stedet blive en hvid og gul bamsebjørn.


Næste gang jeg syer en bamsehat, vil jeg prøve at lave den med lidt kortere pande, så huen bliver mere rund og forhåbentlig følger hovedet bedre.

Min lækre, lille bamsebjørn

De matchende vanter er syet efter en instruktion, jeg faldt over på Pinterest. De er mere rummelige end dem, jeg selv fixede for nylig, simplere og hurtigere at sy og langt nemmere at få på små knyttede babyhænder.

Tjek endelig den DIY ud, som Melody fra Speckled Owl Studio har lavet - den er super nem at gå til :)

http://treasuresunderthewillowtree.blogspot.dk/2012/04/tutorial-newborn-mittens.html

Jeg lavede en enkelt ændring, da jeg syede vanterne til Esther i form af en lidt længere ribkant. På den måde passer vanterne bedre på Esthers buttede babyarme og ribkanten kan trækkes ud over hendes ærmer. Tøj-overlap er smart på babyer - har jeg fundet ud af - så de ikke 'går fra hinanden'.

0 kommentarer:

Send en kommentar