Lige en hurtig update. Jeg vil så gerne dele min nyeste bedrift: Jeg har lært af min farfar at dreje træ.

I lørdags satte jeg en hel dag af til at besøge min farmor og farfar samt låne hans værksted og ekspertise i trædrejning. Meningen var, at jeg (bare lige) skulle lære, hvordan drejebænken fungerede for at se, om jeg måske skulle snuppe mig et weekendkursus ved FOF og starte en kæmpe lysestageproduktion.

Men det var slet ikke så svært, som jeg havde frygtet og i løbet af eftermiddagen og aftenen fik jeg lavet hele 4 lysestager.
Den lyse lavede jeg først. Den er i birketræ, som jeg synes flossede en smule nemmere end mahognien, som de 3 andre er lavet i. Mahogni-stagerne elsker jeg. De vil passe perfekt ind i vores stue, hvor vi har en reol og et sofabord i træ, der ligner.
Konklusionen blev, at jeg hellere må komme igen og prøve videre en dag, for jeg blev helt bidt af foretagendet og i særlig høj grad af hvor flot det endelige resultat kunne blive med mine få skills.
Det kunne også være fint med en tredje og højere stage i samme look som de to slanke (der i øvrigt er lavet efter inspiration fra de der dyre nogle, man kan få i alle mulige farver).

Eneste men ved hele processen er, at jeg har været fuldstændig flad dagen derpå. Jeg har simpelthen været så begravet i træspåner og iver for at lave mere, at jeg glemte de der famøse pauser, jeg skal holde - og især nu med Bebs i maven.
Hovsa.




2 kommentarer:

  1. Fedt! Stagerne er bare virkeligt flotte, frøken snedker :)

    SvarSlet
  2. Tak, Frøken Thy :)
    Jeg er selv blevet vildt glad for dem og hooked på at lave flere.
    Må også lige få smidt et billede op med lysestagerne i deres rette omgivelser (læs: vores stue).

    SvarSlet