Forleden var jeg på rekreationsophold i Sønderjylland hos min far, hans kone og min lillebror.
Pga. af lockouten, var min lillebror hjemme, og jeg blev hurtigt hyret (eller dvs. jeg meldte mig egentlig selv) som håndarbejdslærer for min kreative bror, C.

Vi tog fat på et projekt, som C. var i gang med, men som var gået lidt i stå, og arbejdede i mange timer på at få det her resultat frem:






Vores udgangspunkt var et sy-kit, C. havde købt. Meningen var, at der skulle laves mikro, bittesmå applikationer af huse, træer og et stakit på penalhuset, og det var cirka der projektet var gået i stå.
No wonder!
Med en vejledning bestående af to tætskrevne A4-ark, der ikke helt gav mening, og ca. 30 forskellige småstumper, der skulle stykkes sammen, var projektet - og bare det at få overblik - lettere håbløst. Derfor lavede vi en version, der er helt anderledes med frihåndsquiltning, hjemmelavet skråbånd og tilpassede lommer, og C. har næsten syet alt sammen selv :)



Ren kvalitetstid mellem bror og søster!

0 kommentarer:

Send en kommentar