Vi har været så heldige at arve en ordentlig stak børnetøj fra str. 50 til str. 128 - hurra for genbrug! Der er bare lige den hage ved det, at en stor del af tøjet enten er lyserødt eller har pletter, så jeg er gået i tænkeboks for at finde på sjove løsninger. Og det er jo ikke sådan, at jeg synes lyserød skal bandlyses fra vores barns garderobe (hvis det er en pige vel at mærke), men både min kæreste og jeg er bare af den overbevisning, at der findes mange andre farver, som er flottere.

Nogle pletter og lyserøde pynte-dimsedutter kan dækkes af en skæg applikation, eller også sidder de på steder, der alligevel bliver dækket af andet tøj. Problem solved.
Men når det drejer sig om en skøn hvid body i lækker kvalitet, der er blevet misfarvet, eller en hel natdragt med lyserøde striber, så er det, jeg må drive til skrappere midler.

Dylon hand dye i farven Goldfish Orange er hermed afprøvet. Og det er wonderful!

Materialer:
  • (Baby)tøj der trænger til et friskt pust
  • 1 pakke Dylon hand dye
  • En stor skål/balje/spand
  • Et redskab til at røre med
  • Salt (der findes specialsalt, men det billige fra fakta fungerede fint)

Udgangspunktet: De to hvide bodyer er misfarvede og natdragten har lyserøde striber

Fordi vi bor til leje, må vi ikke farve i maskinen her,
men Dylon hand dye, en balje og en hulske fungerer udmærket.

Tidligere hvid, nu orange, body lige efter farvning

Alle tre  ting, som fik en tur i guldfiskefarven


Striberne er nu - over al forventning - helt væk

Det skal lige tilføjes, at jeg har planer om stjerne-applikationer på natdragten. Vil gerne undgå associationer til amerikanske fængselsdragter :)

En pakke farve rækker til 250 g. tøj og koster ca. 50 kroner i Stof og Stil. Heldigvis er eBay billigere.
 



0 kommentarer:

Send en kommentar