En sengerand ser ud til at være et must i baby-verdenen for tiden. Alle gravid må bare sy/købe/låne/stjæle en, så baby kan ligge trygt og rart i sin tremmeseng. Jeg selv er selvfølgelig af 'gør det selv'-typen. Det eneste 'men' er bare, at jeg ikke rigtig gider sy noget, som ikke skal bruges særligt længe, og hvad skal man lige med en sengerand, når baby ikke er en baby mere? Med inspiration fra nettet, havde jeg derfor brændt mig varm på tanken om en tøjdyrsslange, som her i starten kan putte sig rundt om Esther i tremmesengen og senere kan være den sejeste tøjdyrsslange i både en juniorseng og en stor seng - faktisk indtil hun vokser fra legetøj og bliver en cool (og lidt træls) præ-teenager.

Lige nu er Esther lille bitte i forhold til slangen

Af en eller anden grund er der nogen projekter, der tager 3 måneders (mental) forberedelse, men kun nogle timer at lave. Sådan et projekt var slangen, og fra den ene dag til den anden er vi pludselig kommet med på sengerandsbølgen - på en måde i hvert fald.




Jeg har brugt:
  • Bomuldsstof i forskellige farver
  • Fyld fra 2-3 puder fra IKEA (9 kroner pr. styk - juhuuu!)
  • Øjne: Strygemærker fra Stof og Stil (som jeg vidste, jeg nok skulle få brugt en dag

0 kommentarer:

Send en kommentar