Inden for kategorien savlesmække findes der et kæmpe udvalg af ensfarvede såvel runde som trekantede versioner. Herhjemme må der gerne ske lidt, når det kommer til farver og print, og forleden syede jeg derfor 3 stk. savlesmække af noget retro sengetøj, jeg har købt i løbet af de sidste par måneder.

Som skabelon har jeg brug en savlesmæk af mærket Pippi. Pippis savlesmække er stadig lidt store til vores lille Esther, så jeg har lavet mine ca. en halv centimeter mindre hele vejen rundt og tilføjet en ekstra trykknap, så den kan justeres i omkreds.

Jeg har brugt:
  • Bomuldsstof med print
  • Hvid polarfleece som vandafvisende bagstykke
  • Trykknapper
Savlesmækkene var alle 3 syet færdigt på et par timer, så der skal helt klart laves mange flere på et tidspunkt.

Min fine lille retro-model



0 kommentarer:

Send en kommentar