Siden jeg var barn, har jeg villet have en gyngestol. Ved det vildeste lykketræf fandt jeg for nogle år siden én, der var sat til storskrald på fortorvet i Aarhus, og 5 minutter senere boede den hjemme hos mig. Dengang fandt jeg i øvrigt også en plyssofa i samme kvarter. Savner lidt at finde møbler på gaden. Det sker nærmest aldrig i Odense, måske fordi deres renovationssystem er mere struktureret, eller fordi fynboer aldrig smider noget ud... who knows?

Stolen er tegnet af Illum Wikkelsø i 1958 og bliver i dag solgt for mange penge. Så det var lidt af et kup at finde den helt gratis. Der var en hynde på stolen dengang (med dyreprint så vidt jeg husker), men den var slidt og træls at se på og røg derfor ud, og det er først i dag - 3 år senere - at jeg endelig har fået syet en ny.


Til hynden har jeg brugt:
  • Mønsterpapir
  • 100x50 cm stof købt på Aspegrens lagersalg sidste år
  • En 'plade' uld, jeg havde liggende
  • 2 stk. knapper til at betrække med stof
  • Et lille stykke orange stof til knapperne
  • Saks
  • Symaskine
Jeg kunne godt ønske mig, at hynden var mere fyldig, så måske får den en anden type fyld en dag, men indtil videre går det fint med det, jeg havde i gemmerne :)


0 kommentarer:

Send en kommentar