Bebs er en pige, og alligevel har jeg mest syet bukser til hende. Her er hendes første hjemmesyede kjole endelig efter lang tids søgen for at finde et symønster med et lækkert snit. Og resultatet er (minus lidt skråbåndsvanskeligheder) lige efter mit hoved.

For og bag

Jeg har brugt:
  • Grå babyfløjl (samme slags, som jeg vil sy pusletaske i)
  • Rødt, mønstret bomuldsstof fra Indien
  • Rødt skråbånd (til en femmer i genbrug)
  • 2 grønne plastikknapper
  • Karton til lommeskabelon (jeg har brugt bagsiden af et Stof og Stil-blad)
  • Symønster fra Ottobre 2012/1
Mønstret er ret fedt. Kjolen klippes i ét stykke, og skal derefter kun pyntes med applikationer eller lommer, kantes med skråbånd (bestemt god træning i den kunst), og endelig skal der syes knapper og knaphuller i.


.
Når kjolen er helt slået ud


Kjolen er syet i str. 68, men jeg har ingen anelse om pasformen, dog har jeg hørt meget godt om Ottobre.

I Ottobre-bladet er kjolen dekoreret med applikationer,
der forestiller små huse. Jeg valgte lommer i stedet.

Lommerne er i øvrigt lavet efter en fremgangsmåde, jeg lærte på et sykursus gennem Haderslev Ungdomsskole i 7. klasse. Tænk at jeg kan huske det!


Lommer og skabelon i karton.


0 kommentarer:

Send en kommentar