Enten vokser Esthers hoved (og resten af hende), eller også krymper alle hendes hatte og huer (plus resten af hendes tøj). Og nu sidder du måske og smiler, og synes jeg er fjollet, men det er faktisk sådan, at der er nogen, der tørretumbler vores tøj i smug nede i vaskekælderen (no I'm not kidding!). Det er sket hele to gange, at jeg har fundet mit tøj, der burde være vådt og afventende, enten i tørretumbleren eller tørt i min vasketøjskurv foran tørretumbleren nede i vaskekælderen.
Så måske er tøjet krympet, men jeg må også se i øjnene, at min lille guldklump efterhånden bliver en stor guldklump, og det er ikke kun babydeller og æblekinder, hun er også allerede over OTTE centimeter længere, end hun var, første gang hun blev strukket ud på et målebånd.
Det, jeg egentlig vil frem til, er, at Esther mangler noget nyt - og større - til at holde hendes søde, lille hoved varmt, når hun ligger og putter i barnevognen, og det blev en perfekt anledning til at prøve et nyt symønster.
Joy fra bloggen How Joyful har lagt et fint symønster op her til en hat, hun selv har syet til sin baby. Hatten på billedet er virkelig fin, og med den super lækre billed-tutorial, er projektet perfekt til en aftensyning, hvor man gerne vil have et hurtigt og fint produkt. Måske er hatten også oplagt som en last-minute gave, for den tager virkelig ikke lang tid at sy.


Jeg har brugt:


Jeg har klippet mønstret med knap en centimeters ekstra sømrum, for at være sikker på at den ikke er/bliver for lille lige med det samme. På baggrund af mine sidste to projekter tager jeg simpelthen ingen chancer. Nu VIL jeg lave noget, hun får brugt :) 



Helt oppe at køre over hvor nemt projektet var, besluttede jeg mig for at lave vanter, der matcher huen. Mit overskud førte også til en tutorial på vanterne, som jeg regner med at lægge op i morgen.
Super-mom-wannabe - that's me!


Modellen Esther 10 sekunder før hun blev sur; Hvorfor skal man også have hue på indenfor?

1 kommentarer:

  1. Nååårhhh det var godt nok et sødt sæt-om end det er lidt småt ;-)

    SvarSlet