Jeg har set lampeprojekter a la det her flere steder på nettet.
Fremgangsmåden er enkel:

  1. Man tager en masse 'doilies' (hvad hedder de på dansk?), en bold (i mit tilfælde en badebold fra Fætter BR) og noget lim af en slags
  2. Bolden hænges op
  3. Hver enkelt doily smøres godt ind i lim og smækkes på bolden
  4. Den fine lampe in spe tørrer
  5. Bolden tømmes for luft og fjernes
  6. Man står tilbage med en stiv, rund lampeskærm 
I punkt 6 gik det galt for mig. På trods af virkelig mange lag lim, ville dele af lampen ikke holde faconen. Ih..!
Af samme grund fik projektet lov til at ligge på standby fra efteråret til nu, hvor jeg endelig har taget en beslutning, fanget lampen på et fint billede (hvor man slet ikke kan se, at den var deform) og endelig smidt den i skraldespanden. Ud med den. Og på en eller anden måde var det en lettelse at få den væk, så jeg ikke længere skal kigge på den med 'øv hvor træls altså'-blikket.

Hvil i fred, dumme lampeskærm!


0 kommentarer:

Send en kommentar