Sinnerup havde tilbud på voksdug, da jeg kom forbi i går. Med mønster og fine farver endda. Købte 3 forskellige slags, og selv om jeg måtte forklare ekspedienten, at jeg altså skulle sy noget af det og ikke manglede dug til 3 bittesmå borde, fik jeg lov til at købe en halv meter af hver.

Jeg har længe villet lave hagesmække, som dem jeg lavede til mine nevøer, men med et piget twist. I dag fik jeg lyn-kreeret den her:


Jeg har forsøgt mig med en applikation også af voksdug. Det driller lidt med at få syningerne jævne, når jeg syer i voksdug, så jeg måtte gå applikationen efter et par gange. I sidste ende blev jeg dog glad for resultatet.


Jeg har brugt velcro som lukning i stedet for trykknapper, efter at have undersøgt status på de 2 år gamle hagesmække hos min svigerinde. De kan efter sigende gå i vaskemaskinen ved 40 grader, men de bliver selvfølgelig lidt slidte med tiden.


Regner med at sy mange flere i de her fine farver:


Skal bare have fat i noget mere skråbånd. SNART.

0 kommentarer:

Send en kommentar