I september var jeg på (Danmarks længste) loppemarked, hvor jeg fandt nogle super lækre lysestager til 10 kroner. Stagerne var lige præcis, hvad jeg havde ledt efter til netop dette projekt, og i et snuptag blev de præcis, som jeg havde forestillet mig dem.
Til hverdag står de med pink stearinlys på bordet i spisestuen og giver god stemning, hver gang vi har gæster. En lille sidehistorie er, at jeg i fredags havde couchsurfere fra Frankrig til at overnatte her, og de bemærkede, at vi i Danmark bruger enormt mange stearinlys. I følge Fabien og Claire, som mine gæster hed, bliver stearinlys kun brugt på restauranter, i romantiske sammenhænge, og når strømmen går i la France. Vive le Royaume du Danemark et HYGGE!


Slutbemærkning:
Jeg overvejede at male stagerne "Signal Yellow", men hvor er jeg dog glad for, at jeg ikke gjorde det :)

0 kommentarer:

Send en kommentar