Min fantastiske veninde blev i mandags færdig med sin kandidat. Nogle måneder forinden havde vi en snak om fænomenet studenterhuer, hvor min veninde udtrykte stor utilfredshed med det faktum, at der kun gives huer, når man færdiggør en ungdomsuddannelse. Hendes forslag til en kandidat-hue var en høj, spids, blå hue med stjerner og "Master" skrevet på tværs.
2 måneder senere og kort tid inden, hun ville blive færdig, greb jeg idéen og fik syet denne kreation.



Materialer:

  • Akrylfilt
  • Vlieseline
  • Vliesofix
  • Saks
  • Strygejern
  • Symaskine

Hatten er baseret på et nissehue-mønster og forstørret til den rette omkreds.
Jeg har klippet et stykke blåt filt og et stykke vlieseline til hatten og strøget dem sammen. Herefter har jeg strøget flisofix på den gule filt, tegnet stjerner og bogstaver på vliesofixen og klippet dem ud, for til sidst at stryge dem på den blå filt.
Endelig har jeg syet hatten sammen - et voilà.

0 kommentarer:

Send en kommentar